Bilgisayar Programlama, Bilişimsel Düşünme ve Çocuklar

Robotbilimle ilgilenmek fiziksel çalışmalar üretmekten fazlasını içermektedir. Robotlara “hayat” vermek bilgisayar programlamayı gerektirmektedir. Bu nedenle, çocuklar bilgisayar programları –robotların hareket etmesini ve çevrelerini algılayıp çevreye karşılık vermesini sağlayan algoritmalar veya komut dizileri-  yapmayı öğrenirler.

Çocukların bilgisayar programlaması ile ilgili çalışmalar Seymour Papert’in çocukların metin tabanlı Logo programlama dilini kullanarak kontrol edebilecekleri kaplumbağayı geliştirdiği ve daha sonra Logo Lab adını alan MIT’deki Yapay Zekâ Laboratuvarı’nda on yıllar önce başlamıştır (Bers, 2008a). Son araştırmalar 4 yaş kadar küçük yaştaki çocukların bilgisayar programcılığıyla ilgili temel kavramları anlayabileceklerini ve basit robotlar yapabileceklerini göstermiştir (Bers, Ponte, Juelich, Viera, & Schenker, 2002; Cejka, Rogers, & Portsmore, 2006).

Daha önce Logo ile yapılan çalışmalar yapılandırılmış bir şekilde sunulduğu zaman bilgisayar programlamanın küçük çocukların görsel hafızalarını ve temel sayı anlayışını ve problem çözme teknikleri ile dil becerilerini geliştirmeye yardımcı olabileceğini göstermiştir (Clements, 1999). Papert (1980) ve Resnick’in (1996) çalışmaları programlamayı öğrenmenin insanların düşünme şekillerinde değişikliklere de yol açabileceğini göstermiştir.

Bilişimsel düşünmenin matematiksel düşünme (problem çözme gibi), mühendis düşüncesi (tasarlama ve değerlendirme süreçleri) ve bilimsel düşünce (sistematik analiz) ile pek çok ortak yanı vardır.  Bilişimsel düşünme terimi Papert ve arkadaşlarının tasarım tabanlı yapılandırmacı programlama ortamları üzerine yaptıkları çalışmadan doğmuştur. Bilişimsel düşünme terimi problemleri algoritmik olarak çözme yollarını ve teknolojik akıcılık kazanmayı ifade etmektedir (Papert, 1980, 1993). Bilişimsel düşünmenin temeli soyutlamadır – kavramları durumlardan soyutlama ve “doğru” soyutlamayı değerlendirme ve seçmedir. Girdilerin seçilmesine (değişkenlerin ve bilgisayar komutlarının yönlendirilmesine), çıktıların gözlemlenmesine (çıktı verileri) ve bu ikisi arasında olanların analiz edilmesine dayalıdır. Bilişimsel düşünme bilgisayar komutlarından (programlama dilleri) soyutlama yapma, hesaplama davranışları, olası “hataları” ve hata yerlerini belirleme, girdi-hesaplama-çıktı algoritmasında hangi ayrıntıların vurgulanıp hangilerinin tutulacağına ve eleneceğine karar verme yeteneğini içermektedir (Wing, 2006).

http://ecrp.uiuc.edu/v12n2/bers.html

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s