Oluşturmacılık ve Seymour Papert

 

 “Daha iyi öğrenme öğretmenin daha iyi öğretme yolları bulmasıyla değil, öğrenene daha iyi oluşturma fırsatları vermesiyle mümkün olacaktır.”
Seymour Papert

 

 “Better learning will not come from finding better ways for the teacher to instruct, but from giving the learner better opportunities to construct”
Seymour Papert

Eğitim programcılığının babası Seymour Papert 1960larda Jean Piaget’yle çocukların Matematiği nasıl öğrendiği konusunda yaptıkları çalışmalardan beri eğitim teknolojisinin oluşturmacı kullanımları konusunda öncü olmuştur. Papert, MIT’den meslektaşlarıyla birlikte çocuklar için Logo adlı güçlü bir programlama dili geliştirmiştir. Logo’nun en iyi bilinen tarafı “kaplumbağa geometrisi” bileşenidir. Logo çocukların prosedürleri ve alt-prosedürleri kullanarak geometrik şekiller, animasyonlar, multimedya sunumları ve karmaşık bilgisayar programları oluşturmak için nesneleri komutlara göre yönlendirmelerini sağlamaktadır. Papert, Logo’yu “birlikte düşünme objeleri” olarak oluşturmuştur ve çocuklara fiziksel duyusal dünyayla soyut iç dünya arasındaki açığı kapatan bilişsel yapay olgular vermeyi amaçlamıştır.

The father of educational computing, Seymour Papert has led the way in constructivist uses of educational technology since his days working with Jean Piaget in the 1960’s to study how children learn Mathematics.  Together with colleagues from MIT, Papert created a robust programming language for children, called Logo.  The most well-known aspect of Logo is the ‘turtle geometry’ component. Logo allows children to manipulate objects using commands to create geometric shapes, animations, multimedia presentations and complex computer programs using procedures and sub-procedures.  Papert created Logo as ‘objects to think with’ and was interested in giving children cognitive artifacts that bridged the gap between the physical sensory world and the abstract inner world.

Papert öğreneni öğrenme sürecinin merkezinde tutmayı o kadar çok istiyordu ki “yaparak daha iyi öğreniriz…ama yaptığımızı, yaptığımız şey hakkında söylediklerimizle ve düşündüklerimizle birleştirirsek daha da iyi öğreniriz” önermesine dayalı yeni bir öğrenme yaklaşımı geliştirmiştir. Öğrenen bir şey yaparken bilgiyi oluşturur, problemleri çözer, yaratıcı düşünür ve son olarak da genellikle bir şekilde insanların incelemesine sunulan yarattığı şeyin değeri üzerine düşünür. Bu fikir oluşturma ve açık düşünme eyleminde bilgi öğrenme topluluğu içinde oluşur.

Papert felt so passionate about keeping the learner at the centre of the learning process, that he created a new approach to learning called constructionism, based on the premise that “we learn better by doing…but we learn better still if we combine our doing with talking and thinking about what we have done.”   It is in the making of something, that the learner constructs knowledge, solves problems, thinks creatively and ultimately reflects upon the value of his/her creation that is usually presented in some way for public scrutiny.  In this act of making one’s ideas and thinking explicit, knowledge builds within the learning community.

Logo yazılımının ücretsiz demoları, proje fikirleri ve dünyanın başka yerlerinde Logo kullanan eğitimcilerle bağlantı kurmak için: http://www.microworlds.com

http://www.microworlds.com Get free demos of Logo software as well as project ideas and links to other educators using Logo around the world.

http://mia.openworldlearning.org

http://el.media.mit.edu/logo-foundation/resources/links_org.html 

Great Links

http://www.papert.org/ An excellent overview of the works of Seymour Papert, from the ‘old’ days of Artificial Intelligence Research to his more recent Maine Laptop initiatives and the OLPC project.

http://www.stager.org/planetpapert.html 

https://www.cs.tcd.ie/crite/lpr/teaching/constructionism.html Logic, Programming, and Robotics
for non-technical students from the University of Dublin presents a great site about constructivism, cognition, constructionism and Seymour Papert.

http://www.stemnet.nf.ca/~elmurphy/emurphy/papert.html A summary of the book The Children’s Machine by Seymour Papert.

Downloadable: A Logo Primer.pdf will help you get started with Logo.

http://mia.openworldlearning.org

http://el.media.mit.edu/logo-foundation/resources/links_org.html 

Faydalı Linkler

Seymour Papert’in Yapay Zekâ Araştırmasının “eski” günlerinden Maine Laptop girişimlerine ve OLPC projesine kadar çeşitli çalışmalarının bir özeti için: http://www.papert.org/

http://www.stager.org/planetpapert.html 

Dublin Üniversitesi’nin teknik olmayan öğrencileri için Mantık, Programlama ve Robotik  oluşturmacılık, biliş ve Seymour Papert hakkında harika bir sitedir: https://www.cs.tcd.ie/crite/lpr/teaching/constructionism.html

Seymour PApert’in The Children’s Machine adlı kitabının özeti için:

http://www.stemnet.nf.ca/~elmurphy/emurphy/papert.html

A Logo Primer.pdf dosyasını indirerek Logo yazılımını nasıl kullanacağınızı öğrenebilirsiniz.

https://bsherry.wordpress.com/thinking-about-learning-2/constructionism/

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s