Öğretim ve Öğrenimin Geleceği

 

Günümüzün dinamik dersliklerinde öğretme ve öğrenme süreci daha incelikli, daha kusursuz hale gelmekte ve öğrenciyle öğretmen arasında gidip gelmektedir. İşte öğretim ve öğrenimdeki güncel trendler, etkileri ve izlenmesi gereken değişiklikler.

COLLABORATIVE

Sharing information and connecting with others has proven to be a powerful tool in education. In progressives schools, students and teachers are learning from each other in all sorts of ways.

İŞBİRLİKÇİ

Bilgi paylaşımının ve başkalarıyla bağlantı kurmanın eğitimde güçlü bir araç olduğu kanıtlanmıştır. Yenilikçi okullarda öğrenciler ve öğretmenler her türlü yolu kullanarak birbirlerinden öğrenmektedirler.

EDUCATORS UNITE

Sites like Classroom 2.0, Teacher Tube, Edmodo, Edutopia, and countless others are lit up with teachers sharing success stories, asking for advice, and providing support. Collaboration is happening offline, too, at schools where educators team-teach and organize professional learning networks.

Collaboration is also finding its way into curriculum with open-source sites to which everyone is encouraged to contribute. The idea is simple: by working together, students figure out how to find common ground, balance each other’s skills, communicate clearly, and be accountable to the team for their part of the project. Just as they would in the work place.

EĞİTİMCİLER BİRLEŞİYOR

Classroom 2.0, Teacher Tube, Edmodo, Edutopia ve daha sayısız birçok site başarı hikayelerini paylaşan, tavsiye isteyen ve destek veren öğretmenlerle doludur. Eğitimcilerin birbirlerine eğitim verdikleri ve mesleki öğrenim ağları kurdukları okullarda işbirliği çevrimdışı da gerçekleşmektedir.

İşbirliği herkesin katkıda bulunmaya teşvik edildiği açık kaynak siteleriyle de gerçekleşmektedir. Fikir gayet basit: öğrenciler birlikte çalışarak nasıl ortak bir zemin bulabileceklerine karar veriyorlar, birbirlerinin becerilerini dengeliyorlar, anlaşılır bir şekilde iletişim kuruyorlar ve projenin kendilerine düşen payı için takıma karşı sorumlular. Herşey yan yana gelerek çalışacaklarında olduğu gibi.

TECH-POWERED

Pens and pencils are far from obsolete, but forward-thinking educators are finding other interactive tools to grab their students’ attention. School programs are built around teaching how to create video games. Teachers are using Guitar Hero, geo-caching (high-tech scavenger hunt), Google maps for teaching literature, Wii in lieu of P.E., VoiceThread to communicate, ePals and LiveMocha to learn global languages with native speakers, Voki to create avatars of characters in stories, and Skype to communicate with peers from all over the world — even augmented reality, connecting students to virtual characters. And that’s just a tiny sampling.

Creating media is another noteworthy tech-driven initiative in education. Media permeates our lives, and the better able students are to create and communicate with media, the better connected they’ll be to global events and to the working world. To that end, programs like Digital Youth Network focus on teaching students to create podcasts, videos, and record music; and Adobe Youth Voices teaches kids how to make and edit films and connects them to documentary filmmakers.

Tech-savvy teachers are threading media-making tools into the curriculum with free (or cheap) tools, like comic strip-creation site ToonDo, Microsoft Photo Story 3 for slide shows, SoundSlides for audio slide shows, Microsoft Movie Maker, and VoiceThread to string together images, videos, and documents, to name just a few.

Students in high school and college are using digital portfolios — the equivalent of resumes — to showcase the trajectory of their work on websites that link to their assignments, achievements, and course of study, using photos, graphics, spreadsheets and web pages.

TEKNOLOJİ DESTEKLİ

Kalemin modası geçmez ama ileri görüşlü eğitimciler öğrencilerinin dikkatini çekmek için başka etkileşimli araçlar buluyorlar. Okul programları video oyunlarının nasıl hazırlandığını öğretecek şekilde tasarlanıyor. Öğretmenler edebiyat öğretmek için Guitar Hero, geo-caching (coğrafya derslerinde kullanılan bir oyun), Google harita uygulaması kullanıyorlar; Beden Eğitimi dersi yerine Wii, iletişim kurmak için VoiceThread, dünya dillerini öğrenmek için  ePals ve LiveMocha, hikayelerdeki karakterler için avatar oluşturmak için Voki ve dünyanın dört bir tarafındaki akranlarıyla iletişim kurmak için Skype kullanıyorlar — böylece arttırılmış gerçeklik bile olsa, öğrenciler sanal karakterlerle bağlantı kuruyor. Ve bu sadece çok küçük bir örnek.

Medya oluşturmak kaydadeğer bir diğer eğitimde teknoloji kullanımı girişimidir. Medya hayatımızın içine işlemektedir ve öğrencilerin medya yaratma ve medyayla iletişim kurma kabiliyeti ne kadar iyiyse, küresel olaylarla ve iş dünyasıyla da o kadar bağlantılı olacaklardır. Bu amaca yönelik olarak,  Digital Youth Network gibi programlar öğrencilere podcast, video oluşturmayı ve müzik kaydetmeyi öğretmeye odaklıdır. Adobe Youth Voices programı da çocuklara film yapmayı ve düzenlemeyi öğretmekte ve çocukları belgesel yapımcılarıyla bir araya getirmektedir.

Teknolojiden anlayan öğretmenler çizgi roman hazırlama sitesi ToonDo, slayt gösterileri hazırlamak için Microsoft Photo Story 3, sesli slayt gösterileri için SoundSlides, görüntüleri, videoları ve belgeleri birleştirmek için Microsoft Movie Maker ve VoiceThread  gibi ücretsiz (veya ucuz) araçlarla müfredata medya yapımı araçları sokmaktadır.

Lise ve üniversite öğrencileri çalışmalarını, başarılarını ve eğitim programlarını fotoğraflarla, grafiklerle, tablolarla gösteren kendi web sayfalarına bağlantı vererek göstermek için  dijital portfolyolar -özgeçmişin eşdeğeri olarak- kullanmaktadır.

BLENDED

Simply stated, blended learning is combining computers with traditional teaching. Knowing that today’s learners are wired at all times, teachers are directing students’ natural online proclivity towards schoolwork. It’s referred to as different things — reverse teaching, flip teaching, backwards classroom, or reverse instruction. But it all means the same thing: students conduct research, watch videos, participate in collaborative online discussions, and so on at home and at school — both in K-12 schools and in colleges and universities.

Teachers use this technique in different ways. Some assign interactive quizzes and online collaborative projects at home, some use computer time in class, some assign watching videos and lectures at home and use class time for hands-on projects. However they choose to do it, the best examples of blended learning programs involve teachers who use home-time online discussions and collaborative projects as fuel for content and discussion in the classroom.

KARMA ÖĞRENME

Basit bir ifadeyle, karma öğrenme bilgisayarı geleneksel öğretimle birleştirmektedir. Günümüzdeki öğrenenlerin sürekli online olduklarını bilen öğretmenler öğrencilerin online olma eğilimini okul çalışmalarına yönlendirmektedir. Bu yaklaşıma farklı isimler verilmektedir – tersine öğretim, ters-yüz öğretim gibi. Nasıl ifade edilirse edilsin, hepsi aynı anlama gelmektedir: öğrenciler evde ve okulda araştırma yapmakta, videolar izlemekte, online tartışmalara katılmaktadır, vs. Bu uygulama hem k-12 okullarında hem de yüksek okul ve üniversitelerde kullanılmaktadır.

Öğretmenler bu tekniği farklı şekillerde kullanmaktadır. Bazıları evde yapılmak üzere etkileşimli quizler ve online işbirliği çalışmaları vermekte, bazıları bilgisayar başında yapılacak çalışmaları sınıfta yaptırmakta, bazıları video ve ders izleme kısmını evde yapmalarını istemekte ve ders saatini uygulamalı projelere ayırmaktadır. Nasıl uygularlarsa uygulasınlar, en iyi karma program örnekleri evde geçirilen süreyi online tartışmalara ayıran ve sınıftaki içerik ve tartışma için işbirlikçi projelerden faydalanan öğretmenlerin çalışmalarıdır.

WHAT THESE TRENDS MEAN:

Given the growing momentum of these trends, what does it mean for students, teachers, schools, and the education community at large?

Teachers’ and students’ relationships are changing, as they learn from each other.

Teachers’ roles are shifting from owners of information to facilitators and guides to learning.

Educators are finding different ways of using class time.

Introverted students are finding ways to participate in class discussions online.

Different approaches to teaching are being used in the same class.

Students are getting a global perspective.

BU TRENDLER NE ANLAMA GELİYOR?

Artan trend sayısı göz önünde bulundurulduğunda, bu trendler öğrenciler, öğretmenler, okullar ve eğitim camiası için ne anlama gelmektedir?

Öğretmenlerin ve öğrencilerin ilişkileri birbirlerinden öğrendikçe değişmektedir. 

Öğretmenlerin rolü değişmektedir; öğretme artık bigliye sahip olan değil, öğrenmeyi kolaylaştıran ve rehberlik eden rolündedir.  

Eğitimciler ders süresini kullanmanın farklı yollarını bulmaktadırlar. 

İçe dönük öğrenciler sınıf tartışmalarına online katılmanın yollarını bulmaktadır.

Aynı sınıfta farklı öğretim yaklaşımları kullanılmaktadır.

Öğrenciler küresel bir bakışaçısı kazanmaktadır.

http://blogs.kqed.org/mindshift/2011/02/three-trends-that-define-the-future-of-teaching-and-learning/

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s